Znaczenie mapy strony
Wszystkie serwisy czy też sklepy internetowe, które znajdujemy w sieci składają się ze strony głównej oraz szeregu podstron. Czasami jest ich bardzo wiele, a czasami mniej. Jeśli liczba ta jest ograniczona, co ma miejsce z reguły przy serwisach firmowych, można bez problemu stworzyć mapę strony. To alternatywny, schematyczny sposób przedstawienia zawartości witryny, który ułatwi użytkownikowi poruszanie się po niej.
Mapa ma charakter hierarchiczny i przedstawia listę podstron na zasadzie drzewa. Mapa jest mile widziana nie tylko przez czytelników, ale także przez roboty wyszukiwarek. Typowo pod ich kątem można również uszykować niewidoczną dla internautów mapę w postaci pliku XML. Nosi ona nazwę Google Sitemap.
Gotowy dokument można zgłosić bezpośrednio do działu moderacji wyszukiwarki dzięki specjalnemu formularzowi. Działanie to ma ten istotny walor, że mamy pewność, iż Google zindeksuje wszystkie podstrony, również te, z których wykryciem za pomocą normalnego skanowania byłby problem. Jeśli prowadzimy spory portal, nie jesteśmy skazani na ręczne tworzenie mapy. Pomogą nam w tym specjalne narzędzia.