Unikać spamowania
Autorom strony internetowej z reguły zależy na sukcesie, szczególnie jeśli dana witryna jest powiązana z działalnością biznesową i ma wspierać gromadzenie zysków przez jej właściciela. Chodzi tu głównie o przedsiębiorstwa oraz serwisy trudniące się komercyjnymi usługami online, na przykład udostępniającymi odpłatnie multimedia lub platformy e-learningowe. Pojawia się zatem pokusa, aby pójść na skróty i przyciągnąć do siebie większą liczbę użytkowników z wykorzystaniem niedozwolonych technik.
Jedną z nich jest spamowanie, które większość z nas kojarzy z codziennej obsługi poczty elektronicznej. Tworząc stronę WWW także można dorobić się niechlubnego statusu spamera. Łatkę tę może nam przypiąć częste powtarzanie tych samych słów kluczowych w znacznikach meta.
Podobnie sprawy mają się z umieszczaniem większej liczby fraz kluczowych na stronie aniżeli wynika to z naturalnego rozkładu zawartości. Jeśli treść serwisu będzie kilkukrotnie duplikowana, także można spodziewać się kary. Duża liczba odnośników zewnętrznych też zaszkodzi.