Unikać duplikatów!
Wyszukiwarki są tak konstruowane i moderowane, aby prowadzić użytkowników do treści o najwyższej jakości i maksymalnie zbliżonej do tego, co znalazło się w zapytaniach.
Nie jest to proste z uwagi na ogrom publikowanych witryn, które są codziennie aktualizowane.
Na wydawcach wymusza to stosowanie się do pewnych reguł, których przekroczenie może mieć opłakane skutki dla pozycji witryny.
Jedna z najważniejszych to brak zduplikowanej treści.
Chodzi o sytuacje, w których w ramach jednej domeny pojawia się kilka podstron o tej samej zawartości.
Niektórym ciężko pojąć, że to kiepski pomysł, zwłaszcza jeśli nie dopisuje znajomość standardów Google.
Strony zawierające duplikaty często spadają w dół wyników wyszukiwania, albowiem ich unikalność budzi wątpliwości.
Nie jest też dobrze, jeśli te same rzeczy pojawiają się w kilku różnych serwisach, choć przed kopiowaniem tekstów w internecie bardzo trudno się bronić.
Najważniejsze, by pilnować tej kwestii w ramach swoich stron i nie publikować kilka razy tego, co wystarczy udostępnić raz.