Słowa kluczowe – za dużo lub w złych miejscach
Przy skutecznym pozycjonowaniu użyte słowa kluczowe mają bardzo duże znaczenie i warto o tym pamiętać. Kłopoty zaczynają się, jeśli frazy zostały źle dobrane.
Typowe błędy to wybieranie sformułowań zbyt ogólnych i powszechnych. Oznacza to, iż nasz serwis będzie musiał walczyć o pozycję w wyszukiwarce z wieloma innymi i zwycięstwo w takiej rywalizacji może być nieosiągalne – zwłaszcza gdy nie inwestujemy w profesjonalne usługi SEO.
Inny błąd, będący często celowym zabiegiem manipulacyjnym, to pozycjonowanie strony na frazy niezwiązane tematycznie z jej treścią. Takie generowanie sztucznego ruchu jest wprowadzaniem w błąd internautów, a wyszukiwarki mogą takie praktyki ukrócić nałożeniem kary – z banem włącznie.
Równie częstą pomyłką webmasterów jest złe lokowanie słów kluczowych. Optymalne miejsca dla nich to znacznik .
..
, nagłówki (zwłaszcza h1), a także atrybuty grafiki (alt oraz title). Ważny jest również opis strony zawarty w tagu description, który bywa niestety lekceważony.