Płatne linki wątpliwą inwestycją

Płatne linki wątpliwą inwestycją

Twórcy stron internetowych, którzy chcą dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców dość często inwestują w bogatą bazę linków, za pomocą których można skierować zarówno ludzi, jak i wyszukiwarki na witrynę docelową. Niektóre firmy pozycjonujące przeznaczają oddzielny budżet właśnie na kupowanie odnośników. Eksperci są w tej kwestii podzieleni, choć w gruncie rzeczy praktyka sprzedawania i nabywania linków jest trudna do eliminacji. Jak w tej kwestii wypowiada się lider rynku wyszukiwarek, czyli Google? Zasady przyjęte przez giganta z Redmond są jasne – linków kupować nie należy.

Im więcej linków, tym wyższy ranking PageRank, który scharakteryzowaliśmy w jednym z wcześniejszych tekstów. Google uznaje jednak komercyjne próby podwyższania pozycji w PR za niezgodne ze standardami. Mało tego – od pewnego czasu koncern wręcz zachęca internautów do zgłaszania konkretnych serwisów oferujących sprzedaż linków innym wydawcom. Ten kierunek promocji i pozycjonowania lepiej zatem odpuścić i nie narażać się na problemy.

www.spzozlask.pl