Nazwa domeny ma znaczenie
Trafna lokalizacja słów kluczowych, która zapewni efektywny wzrost nie jest tak oczywista, jak się wydaje. Część osób sądzi, że poza wspomnianym meta-znacznikiem frazy powinny znaleźć się również w głównej treści serwisu, to jest na jego stronie głównej oraz podstronach.
To prawda, ale w kontekście pozycjonowania i optymalizacji ważny jest także sam adres strony. Dobrze, gdy najważniejsza pozycjonowana fraza będzie stanowiła jej adres WWW.
Najlepiej najpierw wytypować słowa i frazy kluczowe i wokół nich utworzyć stronę o oczekiwanej treści. Adres nie może być zatem przypadkowy i musi być związany z przyjętą strategią pozycjonowania.
Jeśli domena będzie się składać z dwóch słów, warto rozdzielić je myślnikiem niż zapisywać jednym ciągiem. Wyszukiwarki interpretują znak „-” jako przerwę między wyrażeniami, a więc domena „pozycjonowanie-stron” będzie miała większą siłę przebicia niż „pozycjonowaniestron”.
Warto wiedzieć takie rzeczy na samym początku, by uniknąć rozczarowań. Doświadczony webmaster na pewno będzie o tym pamiętał.