Linkowanie wewnętrzne
Na każdej witrynie, bez względu na poruszaną tematykę, znajdziemy mnóstwo linków. Link to odnośnik do innej strony WWW lub podstrony w obrębie tego samego serwisu. Nas interesuje w tym momencie opcja druga.
Dobrze zaplanowany układ wewnętrznych odnośników świetnie pomaga w optymalnym indeksowaniu stron przez wyszukiwarki. Pamiętajmy, że link może mieć dwojaką formę – tekstową lub graficzną. W przypadku pierwszej użytkownik klika we fragment tekstu, określany w języku informatycznym jako „anchor text”.
Jego treść jest bardzo istotna i powinna nawiązywać ściśle do tematu, jaki znajdzie się na podstronie. Specjaliści uważają, że do tej samej podstrony powinien znaleźć się tylko jeden link. Dzięki temu uda się uniknąć sytuacji, w której roboty wyszukiwarek zinterpretują mnogie linki jako duplikaty.
Idealnie będzie, jeśli tekst linku będzie pozycjonowaną frazą kluczową. Oprócz tego dla wzmocnienia linku można umieścić w nim atrybuty alt (obowiązkowy przy odnośnikach obrazkowych, na przykład banerach) oraz title (wyświetla tekstowy opis po najechaniu kursorem myszki na element).