Algorytmy analityczne
Mamy z głowy indeksowanie, robot zrobił swoje i wciągnął do bazy danych nowe serwisy oraz podstrony już znanych witryn. Na tym jednak nie koniec – dopiero teraz zaczyna się zasadnicza część procedury.
Dane zgromadzone za pomocą botów są poddawane analizie przez specjalne algorytmy. Właśni
e one generują końcowy wynik, który ukaże się oczom internauty po wpisaniu frazy do wyszukiwarki.
Rolą algorytmów jest wyliczenie wagi konkretnej strony, czemu służy rozwiązywanie równań z wykorzystaniem nawet 500 milionów zmiennych i dwóch miliardów różnorakich terminów. Kryterium najistotniejsze to liczba linków prowadzących do witryny – im więcej i im bardziej są różnorodne, tym lepiej.
Oczywiście budowa algorytmów jest tajemnicą firm prowadzących wyszukiwarki. Czasami ujawniają one część nowych funkcji oraz obostrzeń, inne daje się wywnioskować ze zmian w strukturze wyników.
Inne kryteria brane pod uwagę przy ocenie wartości domeny to między innymi jej wiek, regularność aktualizacji oraz charakter treści. Liczy się również jakość kodu i oczywiście słowa kluczowe.