Adres przyjazny wyszukiwarce
Interes użytkownika witryny oraz wyszukiwarek, które mają ją indeksować, bywa często zbieżny. Twórcy stron WWW mogą wyjść naprzeciw jednym i drugim także poprzez stosowanie przyjaznych adresów URL (ang. friendly URLs). O co dokładnie chodzi? Chyba każdy z nas napotyka czasami bardzo długie i skomplikowane adresy podstron, które kiepsko wyglądają i są niemożliwe do zapamiętania.
Z kolei optymalizowane witryny oferują krótkie i zwięzłe adresy URL. Ma to znaczenie estetyczne i praktyczne, ale sprzyja również pozycjonowaniu. Wszak w krótkim i jednoznacznym URL-u można zawrzeć frazę kluczową, na przykład www.pozycjonowanie.
yyy/optymalizacja-seo. Długie ciągi znaków uniemożliwiają taki zabieg. Mechanizmy indeksujące również preferują takie kompaktowe adresowanie, dlatego coraz trudniej znaleźć serwisy, które tej ważnej zasady nie przestrzegają. Jeśli szukamy konkretnych wytycznych odnośnie długości adresu, nie powinien on przekraczać 120 znaków, tak aby wyszukiwarki mogły go w całości wyświetlać.