Posted on

pagerank_miernikiem_popularnosci.jpg

O jednych algorytmach wiadomo więcej, o innych mniej. Niektóre zdobyły nawet popularność i są na tyle wymierne, że praktycznie każdy może je bliżej poznać. Pierwszym z nich jest PageRank, który stanowi chyba najprostszą metodę oglądu znaczenia danej witryny.

Działanie algorytmu zostało opracowane w 1998 roku i jego zdaniem jest określanie ogólnego „popytu” na serwis. Wskaźnik PR otrzymuje każda domena zindeksowana w wyszukiwarce Google. Jego wysokość zależy w największej mierze od liczby odnośników prowadzących do badanego serwisu, a także od ich jakości.

Po dokonaniu obliczeń wedle wzoru matematycznego, system automatycznie przydziela adresowi wartość PageRank. Ten algorytm nie ma żadnego związku z frazami kluczowymi i tekstem zawartym w linkach – bada jedynie moc wszystkich linków, nie ma też wpływu na pozycję w rankingu wyników. Skala oceny strony według algorytmu wynosi od 0 do 10.

W praktyce na najwyższy wynik mogą liczyć serwisy cieszące się najwyższą liczbą odwiedzin, takie jak Facebook czy YouTube.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *